شهر دانش‌بنیان

حدود ۴۰ سال پیش سیگنالی غیرعادی، با فرکانس ۵۲ هرتز، در اعماق اقیانوسها، از جزایر آلاسکا تا جنوبی ترین قسمت ساحل کالیفرنیا را درنوردید.
بعد از تحقیقات فروان دانشمندان مشخص شد که این سیگنال متعلق به یک نهنگ جهش یافته است که به نهنگ تنهایی معروف است.
فرکانس صدایی این نهنگ، ۵۲ هرتز است در حالی که فرکانس صوتی نهنگ های دیگر بین ۱۵ تا ۲۰ هرتز است، بنابراین وال های دیگر صدای نهنگ ۵۲ هرتز را نمی‌شنوند و به نغمه‌های او پاسخی نمی‌دهند.

۵۲ هرتز نه تنها در فرکانسی به مراتب بالاتر می‌خواند بلکه بسیار کوتاه‌تر و به دفعات بیشتری می‌خواند و همین مسئله نهنگ ۵۲ هرتز را به گونه‌ای جهش یافته بدل کرده است.
جالب است بدانید که مسیر مهاجرت نهنگ۵۲ هرتز نیز با بقیه‌ی نهنگ ها متفاوت است و به تعبیر ما ۵۲ هرتز استعاره‌ای از تمام کسانی است که تابع عادات نمی‌شوند و سعی دارند تا از اسارت مشهورات زمان خود را نجات دهند.
مستند فرکانس ۵۲ درصدد آن است تا روایتی از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت ارائه دهد و به مدد بیان تجربه‌ی ۲۰ ساله‌ی این شرکت، مسیر کمتر بیان شده‌ی دانش بنیان را به نمایش بگذارد.
نام این مستند از این جهت فرکانس ۵۲ انتخاب شده است که حرفی فرای مشهورات زمانه با مخاطبان خود دارد و به تعبیر ما فرکانس ۵۲ ندای بی صدای تمامی کسانی است که زیر بار جو زمانه نمی‌روند و در عین بی ادعایی معادلاتِ رایج را برهم می‌زنند.

همچنین فرکانس ۵۲ در صدد آن است که مفاهیم به غلط فربه شده از اقتصاد، کار و نحوه‌ی حل مسئله را به چالش بکشد و نوع نگاه اصیل به این مفاهیم را بازسازی کند و از این جهت تنها کسانی ندای آن را می‌شنوند که فرکانس رادیویی دلشان را روی ۵۲ هرتز تنظیم کرده باشند.

معرفی نهنگ 52هرتز

ویدئو معرفی مستند فرکانس 52

اکران‌ مستند در مجموعه‌های مختلف

برگزاری کارگاه‌های دانشجویی

موضوع کارگاه: آینده‌ی ما
باید چه قواعدیو رعایت کنیم تا هم بتونیم درس بخونیم و هم بتونیم خودمون واسه صنعت آماده کنیم
فرکانس ۵۲ اعتقاد داره که هنوز ذهن ما در حصار فانتزی هاست و برای شکستن این حصار باید مسئله صنعت و دانش بنیان و فهمید.
چرا بعد از چهارسال تحصیل نمی‌دونیم باید چی کار کنیم؟
چرا استارتاپامون شکست میخوره و به جایی نمیرسه؟

برنامه فرکانس 52

نظرات مخاطبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست